20120916%2520Arethusa%2520clubkampioenschappen%2520080
10652810535 408b38fa78 b
20120916%2520Arethusa%2520clubkampioenschappen%2520032
11009138266 ca05f94392 b
135173 370479743065440 1552811787 o
11009018893 4c0d5f4361 b
BZK 2012 (37)
10652832016 f62ff6f56d b
10153809 10201881393776560 711778234099658412 n
DSC 5421

 

ossemaasrace2017

Talentcentrum

 

 Logo TC

 

 

   
 

 

 

 

 

 

 Trainers

Naam

 

Mobiel

E-mail

Bram Dekker

 

 

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 

 

 

Trainingstijden

Dag

 

tijd

Soort training

 

Maandag

 

17:30-19:30

Zwemtraining

 

Dinsdag

 

06:00-07:30

Zwemtraining

 

Dinsdag

 

16:00-18:00

Zwemtraining/landtraining

 

Woensdag

 

18:30-20:00

Zwemtraining (Eindhoven   50m)

Donderdag

 

07:00-08:00

Krachttraining

 

Donderdag

 

17:30-19:30

Zwemtraining/landtraining

 

Vrijdag

 

06:30-08:00

Zwemtraining

 

Zaterdag

 

07:00-10:00

Zwemtraining/landtraining   (Fysio)

      Geen trainingen

 

Wedstrijden & overige activiteiten

(eigen)Talentcentrum zwemmers doen mee aan de volgende wedstrijden:

 

Naast bovenstaande wedstrijden hebben we ook onze onvervalste clubkampioenschappen die ieder seizoen worden georganiseerd voor al onze clubleden. Voor de echte bikkels zijn er ook diverse openwater wedstrijden waaronder onze eigen Harense Smid Zwemrace.

Natuurlijk wil je als wedstrijdzwemmer zoveel mogelijk wedstrijdervaring opdoen! Het spreekt daarom voor zich dat je aan de meeste wedstrijden meedoet! Mocht het onverhoopt niet lukken om bij een wedstrijd aanwezig te zijn kun je je afmelden bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  Voor alle wedstrijden geldt; tijdig afmelden anders riskeer je een administratieve heffing (boete KNZB), deze is voor eigen rekening. Je kunt op de Wedstrijdkalender zien welke wedstrijden op het programma staan.

Verder zijn er diverse clinics waar je voor kunt inschrijven. In de herfstvakanties wordt het funkamp georganiseerd waar wordt getraind maar waar vooral fun op de eerste plaats staat. In de meivakantie wordt er een serieus trainingskamp georganiseerd waar de nadruk zal liggen op training in voorbereiding op de NK lange baan. Natuurlijk zal er ook voor de nodige ontspanning worden gezorgd.

 

T-20/30 test

Volgens de coopertest methode zijn de meesten in goede conditie. Echter hebben we bij het zwemmen nog een manier om het conditiepeil te meten: de zogenaamde T30-test. Hiervoor moet je 30 minuten zwemmen. Omdat de junioren/jeugd 20 minuten zwemmen is het voor hen een T20-test. De tijd in de kolom T20/30 is de gemiddelde (afgeronde) 100m-tijd die je hebt gezwommen gedurende de 20/30 minuten zwemmen. Wanneer je een goed uithoudingsvermogen hebt, ligt je T20/30 tijd dicht bij je PR.

In de laatste kolom zie je de (afgerond) aantal sec. die de T20/30 tijd langzamer is dan je PR. Je moet dus proberen de volgende keer, een lagere aantal sec. te scoren in de laatste kolom. Volgende test moet je dus een snellere T20/30 tijd neerzetten om te laten zien dat je conditie beter is geworden. Maar als je, je PR verbetert, moet je ook je T20/30 tijd met nog iets meer verbeteren.

 

Om rekening mee te houden

  • Neem altijd een bidon mee (minimaal 1 liter). Voor trainingen van 1,5 uur en langer adviseren we om minimaal 1,5 liter drinken mee te nemen.
  • Indien je langer dan anderhalf uur traint is het een absolute aanrader om niet alleen veel te drinken, maar ook een banaan/sultana mee te nemen. Deze kun je bijvoorbeeld opeten tijdens de droogtraining.
  • Zorg dat je op tijd aanwezig bent en 15 minuten voor aanvang van de training start met de warming-up. Hier ben je circa 10 minuten mee bezig.
  • Als je niet kunt trainen moet je je tijdig afmelden. Dit doe je per mail. Als je jezelf pas kunt afmelden op de dag van de training zelf en dit is na 12:00 uur, dan meld je je telefonisch af bij de desbetreffende trainer.